seven

Här är vår styrelse

Borgholm Bowls är en ideell förening med inriktningen Short Mat Bowls.

Styrelsen i Borgholm Bowls 2024!

Kenneth Sunesson, Göran Permudd kassör, Stefan Nilsson ordförande, Göran Borgö sekreterare, Margareta Larsson, Birgitta Nilsson och Sten Hilton tävlingsansvarig.

Short Mat Bowls

Short Mat Bowls är en inomhussport där spelare försöker få poäng genom att rulla ett klot längs med en matta, för att få så många poäng som möjligt genom att få sina klot närmare motståndarens.

Spelregler

Hur det började

Första klotet rullades 2010. Vi var ett 15-tal entusiaster, anförda av Jan Clevberger och Lars Hilton, som startade upp Borgholm Bowls Sällskap. Med bistånd från Borgholms Kommun och ett antal sponsorer kunde vi införskaffa våra första mattor och klot. 2020 byggdes Borgholm Bowls Arena, med hjälp av sponsorer, kommunen och stort ideellt arbete av medlemmarna.

Spela bowls med oss

Vill du testa på att spela med oss eller bli medlem? Alla nya spelare är alltid välkomna. Kontakta oss så får du veta mer.

Info

Vill du bli medlem i Borgholm Bowls? När du betalar medlemsavgiften ange namn, telefonnummer och mailadress.

Medlemsavgift för 2024
1.000:-